zákazník
Spoločnosť MRAVA viac než 20 rokov na trhu ponúka kvalitné výrobky, vyvinuté podľa európskych trendov, so stále lepšími úžitkovými vlastnosťami pre zdravý spánok. Víziou spoločnosti je byť popredným medzinárodným výrobcom nábytku, byť tvorcom inovatívnych výrobkov špičkovej kvality, spolupodieľať sa na ochrane životného prostredia – používaním nezávadných materiálov z obnoviteľných zdrojov a stať sa zamestnávateľom, kde je práca radosťou, nie potrebou.
problém
Hlavnou potrebou zabehnutej spoločnosti bolo posilnenie vizuálnej identity a vytvorenie propagačných materiálov, ktoré odrážajú hodnoty firmy a úzke prepojenie s prírodou. Spoluprácu sme odštartovali v roku 2020 stanovením prvého cieľa - tvorba prezentačnej webstránky, čo je v dnešnej dobe štandard a hlavný pilier propagácie v online prostredí.
web
Po prvotných stretnutiach a výmene informácií sme dodali návrh wireframe, ktorý sme spoločne s klientom doladili do konca. Následne sme wireframe začali krok po kroku, obliekať. Vymenili sme zabehnutú kombináciu farieb modrej a sivej za grafitovú, bielu a zlatú. Pridali sme minimalistickú textúru dreva ako grafický prvok na vyplnenie podkladu niektorých sekcií. Tá symbolizuje masívne drevo ako hlavnú doménu firmy. Farebnosť, typografia a dostatok whitespace vzbudzujú pocit lukrativnosti a elegancie.
Hlavnou požiadavkou klienta však bolo znázornenie prepojenia s prírodou. Tu nám zahráli do karát dodané fotografie postelí a zátiší umiestnených uprostred prírody (les, rieka, jazero, útes). S výsledným dizajnom jednotlivých podstránok a celého webu bol spokojný ako klient tak aj my. Po uzavretí finálneho dizajnového prototypu sa do práce púšťa nás DEV tím.
Vzhľadom na navrhnutý dizajn a požiadavky klienta bolo od začiatku zrejmé, že web musí byť do detailov prispôsobený. Rozhodli sme sa pre využitie knižnice Gatsby, ktorá nám umožňuje vytvoriť staticky generovanú webstránku. Dôraz sme kládli najmä na dodržiavanie osvedčených postupov a výkonnosť stránky.
Zamestnanci spoločnosti mali už predchádzajúce skúsenosti s redakčným systémom WordPress a preto práve ten chceli využívať na tvorbu obsahu. WordPress už od verzie 4.1 obsahuje funkcionalitu REST API, vďaka čomu je možné redakčný systém využívať aj v tzv. "headless" móde. Obsah sa spravuje vo WordPress administrácii, samotnú stránku už však negeneruje WordPress, ale Gatsby si obsah stiahne cez API. Po pridaní nového obsahu sa stránka vygeneruje nanovo, avšak návštevníci už čakať nemusia, čo je optimálne, keďže návštev je viac, ako zmien obsahu.
Toto riešenie spája výhody pre používateľov známeho prostredia WordPress-u s použitím moderných a optimalizovaných technológií ako sú staticky generované stránky a knižnica Gatsby. Statickú stránku sme nasadili na hosting Netlify, kde je umiestnená na CDN, vďaka čomu zákazníci spoločnosti MRAVA z celého sveta, môžu stránku navštevovať s maximálnou rýchlosťou.
Grafický dizajn
Po úspešnom spustení webstránky nasledovala priebežná spolupráca medzi našim grafikom a marketingovým zastúpením firmy. Vzhľadom na to, že sme pri tvorbe webu načrtli vizuálny štýl s ktorým boli obe strany spokojné, zjednodušili sme proces nasledujúcich grafických prác.
Od menších úprav, návrhy letákov cez návrhy polepov automobilov až po kompletný dizajn a zalomenie katalógu produktov. Samotný katalóg je najdôležitejší a najrozsiahlejší informačný a propagačný materiál firmy. Obsahuje všetky potrebné informácie o firme, službách a produktoch, ktoré firma ponúka.
Najväčšia výzva pri tlačovinách tohto druhu je správna voľba a usporiadanie obsahu, dobrá komunikácia a spolupráca medzi nami a klientom pri tvorbe obsahu a dizajnovaní rozloženia, výber fotografií a materiálu pre tlač, dôraz na prehľadnosť a jednoduchosť aj napriek množstvu potrebného obsahu. Pri tlači 10 000 ks je každá pridaná strana zvýšenie nákladov. Katalóg sa distribuuje po všetkých prevádzkach v Česku a na Slovensku, kde firma predáva svoje produkty, preto musí byť nielen prehľadný, ale aj atraktívny, aby vedel osloviť nielen obchodného zástupcu, ale aj koncového zákazníka. Po viac ako 4 mesiacoch práce sa v polovici roku 2022 podarilo exportovať poslednú verziu a zadať katalóg do tlače.
3D a Grafický dizajn
Ďalšia možno kúsok netradičná, ale pre nás zaujímavá požiadavka od klienta bola tvorba montážnych návodov pre masívne postele, ktoré sú dodávané zákazníkom v demonte. V spolupráci s dlhoročným priateľom a šikovným CAD designerom Ing. Jurajom Bednarčíkom sme dodali klientovi návody pre najpredávanejšie postele z portfólia spoločnosti. Celý proces začal návštevou výroby a podrobným výkladom postupu montáže majstrom. Nasledovali hodiny fotenia a merania každého dielu a spojovacieho materiálu. Po zaznamenaní všetkých potrebných informácii nasledovalo detailné 3D modelovanie, zvolenie správnych uhlov, situácii a krokov, aby boli návody čo najviac prehľadné a pochopiteľné. Nasledovali grafické práce, zvolenie správneho rozloženia a finalizácia. Výsledkom sú montážne návody, ktoré sa môžu rovnať veľkým obchodným reťazcom. Absencia slovných popisov umožňuje využívať rovnaké návody aj pre zahraničný trh bez potreby jazykových mutácií.
Mrava, s.r.o.
Vaša schopnosť pochopiť naše potreby a víziu a preniesť ich do kreatívnych a efektívnych grafických riešení pomohla naše produkty kvalitne prezentovať. Naše produkty teraz vynikajú v katalógoch a plagátoch vďaka vašim jedinečným a štýlovým návrhom. Prezentačný web našej firmy ste navrhli moderne, prehľadne a funkčne, zapracovali ste všetky naše požiadavky. Napriek náročným termínom ste dodržali dohodnuté lehoty a pracovali ste so zápalom a precíznosťou. Komunikácia s vami bola vždy príjemná, spolupráca produktívna, naše požiadavky ste riešili vždy promptne. S vašou pomocou sme posunuli našu firmu na vyššiu úroveň. Ďakujeme.